Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrem poszukuje kandydatów na kuratora dla osoby częściowo ubezwłasnowolnionej.
[vc_row][vc_column][vc_column_text][responsivevoice voice=”Polish Female” buttontext=”Posłuchaj treści aktualności”]
Zakres podstawowych zadań kuratora osoby częściowo ubezwłasnowolnionej:
– opieka nad mieniem i sprawami życiowymi osoby częściowo ubezwłasnowolnionej,
– zabezpieczenie w miarę możliwości jej bieżących potrzeb oraz opieki lekarskiej,
– doradztwo i pomoc w prowadzeniu spraw życiowych podopiecznego,
– reprezentowanie podopiecznego i zarządzanie jego majątkiem – jedynie w przypadku i zakresie określonym postanowieniem sądu.
Wynagrodzenie:
Na żądanie kuratora Sąd opiekuńczy może przyznać stosowne wynagrodzenie. Wysokość wynagrodzenia w stosunku miesięcznym, nie może przekroczyć 1/10 przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw.
Wymagania wobec kandydatów na kuratora osoby częściowo ubezwłasnowolnionej:
Kuratorem może zostać osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (pełnoletnia, nieubezwłasnowolniona oraz korzystająca z pełni praw publicznych. Od kandydata wymaga się nieposzlakowanej opinii, dobrego stanu zdrowia pozwalającego na pełnienie funkcji kuratora. Osoba taka nie może być karana.
Wymagane dokumenty:
Osoby zainteresowane pełnieniem funkcji opiekuna/ kuratora proszone są o złożenie:
– CV (wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji)
– oświadczenia o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych, stanie zdrowia pozwalającym na pełnienie funkcji kuratora, niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie
W/w dokumenty należy składać w siedzibie Ośrodka lub drogą mailową: gops@gminadobre.pl lub przesłanie dokumentów pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrem, ul. T. Kościuszki 1, 05-307 Dobre.
[/responsivevoice][/vc_column_text][vc_column_text]Załącznik:
kandydat na kuratora[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]